valmis tai räätälöity

toimivat

tee grafiikkasi itse

kuka olen?

tyytyväiset

syvennä tietoasi

Uusi brändi-ilme Piper Consultingille – Tyylillä taidetta

brändi-ilme piper

Piper Consultingin kotisivuprojektissa korvattiin Lastenvaate Piperin sivut uusilla. Samalla suunniteltiin myös aivan uusi brändi-ilme yritykselle. Uudet sivut kattavat kaikki yrittäjä Päivi Sihvosen yritystoiminnan osa-alueet.

Lisäksi Päivi halusi sivuilleen myös osion rakkaasta harrastuksestaan, musiikista. Hän on alkanut tehdä omia kappaleita ja halusi myös tuoda niitä esiin.

Kun suunnittelimme sivujen sisältöä ja ulkoasua, Päivi antoi ohjenuoraksi kaksi sanaa: tyylillä taidetta.

Piperin kotisivujen brändi-ilmeen tuli olla tyylikkäät mutta taiteelliset, asialliset mutta silti luovat. Aivan kuten yrittäjä itse.

Viestinnän ammattilainen Sanna Salmela kynäilikin tekstien lisäksi osuvan moton sivuille:

Taskussa laskin, kädessä sivellin ja sydämessä musiikki.

Tämä yhdistää Piper Consultingin kaikki alueet: tekstiilialan laajan kokemuksen, lastenvaatteiden suunnittelun ja kuvituksen sekä musiikkiharrastuksen.

Ulkoasua suunnitellessa otin huomioon Päivin osaamisen ja persoonan. Jo jutellessamme alkoi mielessäni kehittyä idea millainen ilmeestä voisi muodostua.

Hän antoi minulle myös muutaman kuvan, joissa oli sopivan tyylinen fiilis.

Näin projekti eteni

Projektin aloituspalaverin jälkeen ensimmäisenä työlistalla oli yrityksen uusi brändi-ilme. Kokosin Pinterest-taulun, johon keräsin inspiraatiota.

Ilme alkoi pikkuhiljaa löytyä Päivin antamien kuvien perusteella.

Päivin toiveesta pidimme väriskaalan hillittynä. Harkitsimme mustataustaisia sivujakin, mutta lopulta päädyimme valkoiseen taustaan, jossa mausteena mustaa ja tumman sinistä.

Kokosin Pinterestistä löytämistäni designeista muutamia Päiville ja kerroin mikä niissä minua viehätti; kiva sommitelma, fontti, kuvien ja tekstien asettelu, värimaailma…

Piper Consultingin sivujen ilmeen inspiraatiota.

Päivi kertoi mielipiteensä, jonka perusteella suunnittelin layoutin sivuille.

Kun se oli hyväksytty, lähdin rakentamaan sivuja Elementorilla.

Brändi-ilme syntyy

Päivin musiikki saa vahvasti inspiraationsa Porvoon jokirannan ja Linnamäen luonnosta. Siellä hän kävi valokuvaaja Taru Leinosen kanssa ottamassa kuvituskuvia sivuja ja muuta materiaalia varten.

Valokuvista käsiteltiin mustavalkoisia, joka määrittää sivujen ulkoasua vahvasti.

Kotisivujen lisäksi suunnittelin Piperin logon, johon valitsin käsinkirjoitetun näköisen fontin.

Päivin mielestä se näytti ihan hänen itse kirjoittamaltaan, joten logoehdotus hyväksyttiin. Se ei kaivannut mitään muuta, vaan toimii täydellisesti pelkkänä tekstinä.

Kotisivut saivat höysteekseen muutamia elementtejä Päiviä inspiroineesta luonnosta. Käytin luontovalokuvien lisäksi kasvigrafiikoita sitomaan sivun osioita yhteen.

Aktiivisuutta someen

Päivi halusi tuoda etenkin musiikkiaan esille somessa ja päätimme tehdä tiukan kuuden kuukauden someprojektin kotisivujen valmistuttua.

Lastenvaate Piperin vanhan Facebook-sivut saivat myös uuden brändi-ilmeen ja loin pelkästään musiikkiin keskittyvän Instagram-sivun ja YouTube-kanavan.

Lähdimme somekalenterin suunnittelussa blogiartikkeleista. Niitä julkaistaan yksi kuussa, johon perustuen jaetaan sitaatteja ja kuvia somessa.

Tätä kirjoittaessani Päivillä on kaksi musiikkivideota valmiina YouTubessa, joita promotaan somekanavissa pienten klippien ja lyriikoiden muodossa.

Päädyimme siihen, että julkaisemme Facebookissa kaksi kertaa ja Instagramissa kolme kertaa viikossa. Lisäksi julkaistaan Insta-stoori joka toinen viikko.

Olen pitkään halunnut kokeilla Instagram puzzlea, eli palapelimaista Insta-feediä. Ja sen pääsin nyt toteuttamaan!

Tein Päivin Instagramin puzzle-feedin Canvalla. Alareuna on jo valmista kamaa, yläreuna vielä työn alla.

Kaikista hauskinta palapelissä, ja myös Canvassa, on se, että feediin voi upottaa myös videoita. Esim. musta laatikko alhaalla oikealla merkkaa videon paikkaa.

Videoon saa hauskasti grafiikkaa ja vaikka tekstiä päälle, kuten yllä. Siten sen saa ulkoasultaan yhdistettyä muuhun sisältöön.

Piper Consultingin brändiprojekti oli siinä mielessä uniikki, että työskentelin osana isompaa ryhmää. Myös asiakkaalla itsellään oli poikkeuksellisen vanha näkemys siitä, millaiset sivut hän haluaa.

Tehdäänkö sinullekin jotain tällaista?

Ota yhteyttä: minna@suunnittelupajapikseli.fi

Laita hyvä kiertämään

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uutta blogissa
Hae sisällöstä
Eväitä verkossa menestymiseen
Tervehdys!
freelancer tampere

Olen Nurmisen Minna, graafikko, kouluttaja ja yrittäjä Tampereelta. Blogissani autan verkossa toimivia yrittäjiä ja bloggareita erottumaan kilpailusta edukseen, jäämään mieleen, näyttämään ammattimaiselta, uskottavalta ja luotettavalta.

© Suunnittelupajapikseli.fi 2020