Toimivaa Somea Canvalla verkkokurssi
Jotta et huku massaan vaan nouset kilpailijoittesi edelle, saat myyntiä ja vahvistat paikkaasi alasi asiantuntijana
Somessa oikeasti toimiva postaus tavoittaa ihanneasiakkaasi, jolloin he tietävät että olet juuri heille.
Postausten tekoon Canvassa ei tarvitse käyttää tuntitolkulla aikaa. Kurssin käytyäsi teet uuden postauksen parissa minuutissa.
Tätä on visuaalisesti toimiva some ja sen mestariksi tulet tällä kurssilla.
Älä tuhlaa aikaasi toimimattomiin postauksiin
Somen käyttö on ajanvietettä, johon ei keskitytä 100%. Postauksia vain vilkaistaan ja siirrytään seuraavaan.
Kurssilla opit suunnittelemaan postauksia, jotka pysäyttävät ja jotka huomataan.
Kaunis ei ole sama asia kuin toimiva somessa.
Toimiva postaus kertoo yhdellä vilkaisulla, mistä on kyse ja miksi koko postaus kannattaa lukea.
Suunnittele postaukset fiksusti
90% ihmisistä käyttää somea kännyköillä.
Tämä tarkoittaa sitä, että meidän täytyy myös suunnitella postaukset kännyköille.
Niiden pienille ruuduille, joihin ei mahdu paljoa sisältöä kerralla.
Tämä tarkoittaa tekstien, fonttien ja kuvituksen valintaa ja muotoilua niin, että pienet näytöt otetaan huomioon.
Valokuva ei ole aina paras valinta
Kaikille yrittäjille valokuva somessa ei vaan kertakaikkiaan toimi.
Se ei kerro viestiä tehokkaasti.
Ja on vaikeaa valita kuva, joka pysäyttäisi ihanneasiakaasi. Etenkin, jos myyt aineettomia palveluita.
Siksi somessa kannattaa olla myös tekstipostauksia. Niiden suunnittelun opit konkreettisesti Toimivaa somea Canvalla -verkkokurssilla.
Nopeuta postauksien tekoa omalla setillä
Somesetti on kokoelma postauspohjia, joiden avulla teet postaukset someen Canvalla nopeasti, toimivasti ja yhtenäisellä ilmeellä.
On aivan mahdollista tehdä postauksen visuaalinen puoli Canvalla alle viidessä minuutissa.
Kurssilla teemme kolme tekstipostausta, joita voit jatkossa käyttää uudelleen ja uudelleen.
Ja saada tilistäsi yhtenäisen näköisen.
Suunnittelemme 3 toimivaa postauspohjaa
Teemme yhdessä kolme erilaista postauspohjaa, joilla saat tehtyä sekä toimivan että yhtenäisen sometilin. Näitä kolmea muuntelemalla hieman saat myös eloa, vaihtelevuutta ja monikäyttöisyyttä postauksiisi.
Annan vinkkejä someen sopivien fonttien valintaan, tekstien muotoiluun ja värien käyttöön sekä uusien postausten luomiseen pohjien avulla jatkossa kaikkein kätevimmin.
Suunnittelemme yhdessä Canvalla 3 postauspohjaa:
- joiden avulla teet jatkossa postauksen visuaalisen puolen 5 minuutissa tai alle. Vaihdat vain tekstit ja ehkä kuvan, muuta ei tarvitse tehdä!
- joiden tarkoitus on pysäyttää ihanneasiakkaasi tilisi ääreen
- jotka kertovat asiasi ymmärrettävästi ja somemaailmaan sopivalla tavalla eli yhdellä vilkaisulla
- näyttävät yhtenäiseltä setiltä, voit käyttää oman yrityksesi värejä tai valita uudet. Annan molempiin neuvot.
Somea Canvalla -verkkokurssin sisältö:
Kurssilla on 14 videota:
- 01 Kun suunnittelet someen huomioi sen erityispiirteet
- 02 Tällainen on somessa toimiva postaus
- 03 Paras koko postauksille
- 04 Mikä tekee yhtenäisen ilmeen
- 05 Värien ja fonttien valinta postauksiin
- 06 Suunnitellaan otsikkopostaus
- 07 Suunnitellaan kuva+teksti -postaus
- 08 Suunnitellaan asiakaspalaute/sitaattipostaus
- 09 Png, jpg vai pdf, mikä tiedostomuoto kannattaa valita?
- 10 Kuinka tärkeä on tilin ulkoasu
- 11 Peruskarusellin suunnittelu
- 12 Saumattoman karusellin suunnittelu
- 13 Tee kerran, käytä monta kertaa
- 14 Uusien postauksien tekeminen setin avulla
- Bonus: Canvan peruskurssi
- Bonus: julkaise someen suoraan Canvasta
Kurssi on käytössäsi niin kauan kuin tarvitset.
Toimivan postauksen periaatteilla varmistat että markkinointisi on visuaalisesti toimivaa. 83% somen käyttäjistä käyttää sitä kännyköillä. Siksi on tärkeää suunnitella postaukset niin, että ne toimivat hyvin juuri kännyköiden näytöillä.
Tämä voi olla haastavaa, jos postaukset tehdään tietokoneella. Silloin on hyvä ottaa huomioon muutama somesuunnittelun periaate, jolla postauksesi toimivat myös kännyköillä. Tätä ei kovinkaan moni huomioi suunnittelussaan!
Somemaailma, etenkin Instagram, on todella visuaalinen kanava. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kannattaa jakaa vain valokuvia. Se ei toimi kaikille yrittäjille. Etenkään niille, joilla ei ole "mitään kuvattavaa", eli jotka eivät myy fyysisiä tuotteita tai sellaisia palveluita, joista saa helposti kuvamateriaalia.
Heille suosittelen tekstipostauksia, koska niiden avulla saat kerrottua yhdellä vilkaisulla asiasi ja herätettyä siitä kiinnostuneiden huomion.
Puhun paljon tästä "yhdestä vilkaisusta", jolla viesti on välitettävä. Somen käyttö on usein sitä, että postauksia vain silmäillään ja pysähdytään kiinnostavimpien pariin.
Siksi viestin tehokas välittäminen visuaalisesti on niin tärkeää. Kurssi käsittelee juuri tätä.
Karusellit ovat Instan käyttäjiä kiinnostavaa sisältöä. Ne ovat käyttäjiä sitouttavampaa sisältöä kuin videot ja yksittäiset kuvat.
Karuselleja on myös verrattain vähän Instagramissa, vain 19% kaikista postauksista, siksi niitä kannattaakin käyttää ja erottua muista mielenkiintoisella sisällöllä.
Kurssilla opastan sinua tekemään peruskarusellin. Kerron mitä sivuja siihen tarvitset, jotta se on mahdollisimman tehokas.
Opit myös tekemään näyttävän saumattoman karusellin, joka lisää vau-efektiä fiidiisi.
Uskon siihen että somen kuuluu olla monikäyttöistä. Ei ole mitään järkeä tehdä vaivalla postauksia, jotka jäävät kertakäyttöisiksi.
Näytän miten saat postauksistasi sopivia myös muihin somekanaviin (Facebook, Pinterest, TikTok, LinkedIn) ja miten muutat niitä eri kokoihin. Kurssi sisältää ohjeet sekä Canvan ilmaiselle että maksulliselle versiolle.
Kun settisi on valmis, voit käyttää sitä uudestaan ja uudestaan. Näytän parhaat käytännöt uusien postausten tekoon setin avulla.
Lisäksi
- Mihin keskittyä somessa sen sijaan, että tekisit ainoastaan kauniita postauksia
- Miksi valokuvat eivät toimi kaikille yrittäjille
- Millainen on toimiva postaus
- Miten käytät tekstiä onnistuneesti kuvan päällä
- Miten saat tehtyä yhdennäköistä vaikka sinulla ei ole “visuaalista silmää”
- Miten saat tehtyä toimivia postauksia, vaikka aikaa olisi vähän
- 2 erilaista karusellia: peruskaruselli ja saumaton karuselli
- 19 erilaista tapaa miten postaus voi mennä pieleen ja miten välttää nämä
- Miten sanot hyvästit jatkuvalle uuden tekemiselle
- Perusteet värien ja fonttien valinnasta someen
- Millainen fontti toimii somessa
- Totuus somessa toimivasta postauksesta
- Milloin kannattaa käyttää käsinkirjoitettua tai kalligrafiafonttia ja milloin ei
- Miten sanot hyvästit tunnin kestävälle postauksen suunnittelulle Canvassa
- Miten sanot hyvästit kokoajan vaihtuvalle ilmeelle
- Totuus toimivasta profiiliruudukosta
- Totuus visuaalisesti toimivista postauksista
- Png, jpg vai pdf? Mitä tiedostomuotoa käyttää milloinkin
- Miten säästää aikaa kun julkaiset useampaan somekanavaan
- Mitä tehdä kun haluat tehdä somea aikaa säästäen
- Mikä on paras tiedostomuoto someen
- Mikä on paras somepostauksen koko
- Mitä tehdä jos somen visuaalisuuten menee hirveästi työaikaa
- Koska on ok käyttää samoja postauksia useammassa kanavassa
- Koska pystyt tekemään ammattimaisen ilmeen Canvalla itse
Kurssin käytyäsi
Tiedät mikä toimii somessa visuaalisesti ja mikä ei.
Osaat hyödyntää somen erikoispiirteitä niin, että postauksesi huomataan.
Saat työkalut somen näppärämpään ja vaivattomampaan tekemiseen.
Tavoite on, että postausten visuaalinen puoli hoituu jatkossa alle 5 minuutissa per postaus.
Tiedät mihin keskittyä kun haluat houkuttaa ihanneasiakkaita tilisä ääreen.
Osaat suunnitella toimivaa etkä enää haaskaa tunteja pelkän kauniin somen tekemiseen.
Tätä asiaa koulutan yrityksille ja yhteisöille alk. 799 €.
Henkilökohtainen tunnin tapaaminen kanssani maksaa 197 €. Yhdessä tunnissa emme ehdi käymään asioita läpi yhtä kattavasti ja monipuolisesti kuin kurssilla.
Tämän verkkokurssin hinta on 137 € (sis alv.).
Mitä tapahtuu kun ostan kurssin?
Kirjautumissivu ja tunnukset tulevat sähköpostiisi.
Kurssimateriaali jää sinulle niin pitkäksi aikaa kuin tarvitset 137 €:n kertamaksulla.
Voit maksaa luottokortilla.
Jos haluat maksaa laskulla, lähetä laskutustietosi: [email protected]. (5€ laskutuslisä lisätään hintaan)
Moikka, olen Minna
Olen yllättynyt siitä, miten vähän visuaalisesti toimivasta somesta puhutaan.
Keskustelu ja tuotetarjonta tuntuu pyörivän kauniin sometilin luomisen ympärillä. Ihmettelen tätä, koska kaunis ei ole välttämättä sama asia kuin toimiva.
Olen itsekin ennen keskittynyt pelkästään Instagram-tilini ulkoasuun toimivuuden kustannuksella, koska en ymmärtänyt miten Instagram tai somemaailma ylipäätään toimii.
Kun aloin ymmärtämään, tajusin, että 20 vuoden kokemukseni visuaalisena suunnittelijana auttaa minua myös somessa.
Ja tätä tietoa en halunnut enää pantata vaan laittaa eteenpäin muillekin yrittäjille.
Näin selkeän muutoksen tilini toiminnassa kun aloin tekemään postauksista toimivia pelkän kauniin sijaan. Aloin tavoittamaan enemmän ihmisiä ja saamaan jopa kommentteja postauksiini, mitä ei ennen juurikaan tapahtunut.
Somen tekeminen on aikaa vievää hommaa. Hyvän tekstin kirjoittaminen vie aikaa, mutta visuaaliseen puoleen ei enää mene tuntia per postaus, niin kuin ennen.
Kun tekstit ovat valmiina, kuvan teko Canvalla vie vain noin viisi minuuttia, koska minulla on pohjat valmiina, joita käytän aina vain uudestaan. Sillä tavalla tilikin pysyy yhtenäisen näköisenä.
Jos haluat tätä samaa, tule mukaan kurssille!
Terkuin,
Minna Nurminen, visuaalinen suunnittelija