valmis tai räätälöity

toimivat

tee grafiikkasi itse

kuka olen?

tyytyväiset

syvennä tietoasi

5 syytä miksi yhtenäinen visuaalinen ilme auttaa yritystäsi näkymään

Yhtenäinen visuaalinen ilme saa yrityksesi näyttämään enemmän ammattimaiselta, uskottavalta ja luotettavalta. Jäät paremmin mieleen, olet tunnistettava ja erotut. Lisäksi voit tuoda paremmin esiin arvojasi, sisältöjäsi ja tuotteen tai palvelun ominaisuuksia
yhtenäinen visuaalinen ilme

Brändin ydin koostuu tarinasta ja tunteesta.

Yrityksen tarinassa kerrotaan mistä kaikki sai alkunsa. Miten tähän on päädytty ja ennen kaikkea miksi.

Hyvä ja asiakkaan kannalta relevantti tarina nostattaa tuo esiin tunnetta ja luo lopulta tunneyhteyden asiakkaaseen.

Parhaimmillaan he samaistuvat tarinaasi ja tuntevat sen resonoivan itsessään.

Mikä on brändisi fiilis, se tunnelma, jota haluat tuoda esiin tarinallasi?

Miten yrityksen yhtenäinen visuaalinen ilme liittyy tähän kaikkeen?

Vahva brändi tuo tarinaansa esiin visuaalisin keinoin. Yrityksen yhtenäinen visuaalinen ilme on suunniteltu tuomaan tarina ja tunne selkeästi esiin.

Olen kirjoittanut tästä tarkemmin blogipostauksessa brändin rakentaminen.

Yhtenäisestä visuaalisesta ilmeestä on 5 etua:

1. Toimintasi näyttää ammattimaiselta, uskottavalta ja luotettavalta.

Jos markkinointimateriaalisi ovat vähän sitä sun tätä, huonolaatuisia kuvia, kirjoitusvirheitä, kuin päiväkotilaisten askarteluja, minkälaisen kuvan se antaa tuotteestasi tai palvelustasi. Näytätkö siltä, että olet tosissasi yrityksesi kanssa? Antavatko viestisi sen kuvan, että tuotteesi ovat huippulaatua?

Kun yhtenäistät yrityksesi viestinnän ilmeen kaikissa kanavissa herätät luottamusta. Olet panostanut viestinnän laatuun.

2. Hyvä visuaalinen ilme auttaa siinä, että jäät paremmin yleisön mieleen.
Meitä pommitetaan mainoksilla ja yritysten viesteillä 24/7. Olemme niin tottuneita tähän viestitulvaan, että jätämme niistä suurimman osan huomiotta.

Keskittymiskykymmekin on laskenut. Yksi sisältö saa huomiomme parin-kolmen sekunnin ajaksi ja jos se ei vaikuta kiinnostavalta, siirrymme surutta eteenpäin seuraavan vilkkuvan ja piippaavan viestin perässä.

Yhtenäinen visuaalinen ilme auttaa yritystäsi jäämään yleisön mieleen tässä informaatiotulvassa.
3. Olet tunnistettava

Kun visuaalinen tyylisi kaikissa kanavissa, esim. blogissasi, Facebookissa ja Instagramissa on yhtenäinen, ihmiset tunnistavat sen sinun tyyliksesi. Kun pidät tyylisi yhtenäisenä yleisö osaa odottaa sinulta tietyn näköistä ja tietynlaista sisältöä.

Jos tyylisi sen sijaan on sekametelisoppaa tai vaihtuu tosi usein, ihmiset eivät osaa yhdistää niitä sinuun. Asiakkaat eivät myöskään pidä epävarmuudesta ja voivat tuntea pettymystä kun saavatkin jotain muuta mitä odottivat.

4. Erotut kilpailijoistasi

Kilpailijoista erottumisessa on olennaista tuoda tarinaasi ja arvojasi esiin niin visuaalisesti kuin sanallisestikin. Huolellisen brändäyksen avulla alat houkutella luoksesi ihmisiä, joihin juuri sinun tarinasi, viestisi ja arvosi iskevät.

Silloin ei ole väliä, vaikka markkinoilla olisi aivan saman aihe-alueen yrittäjiä, palveluja tai tuotteita muitakin. Itseasiassa silläkään ei ole väliä vaikka joku muu myisi aivan samaa tuotetta tai palvelua. Sinä ja sinun tarinasi ovat uniikkeja ja puhuttelevat sinun ihanneasiakastasi.

Koska sinun tarinasi ja syy miksi teet sitä mitä teet on uniikki, juuri oikeat ihmiset löytävät luoksesi.

Se johtaa siihen, että voit veloittaa enemmän, koska tarinasi esiin tuominen resonoi ihanneasiakkaassasi. Hän ostaa mieluummin sinulta kuin kilpailijaltasi, koska hän samaistuu sinun arvoihisi ja sinun tarinaasi. Ihmiset haluavat ajatella tekevänsä ostovalinnat järjellä, mutta useimmin ne tehdään kuitenkin tunteella.

Ostajat haluavat tuotteita joilla on samat arvot kuin heillä, esim. perinteisyys, luonnonmukaisuus, avarakatseisuus.

5. Voit tuoda paremmin esiin arvojasi, sisältöjäsi ja tuotteen tai palvelun ominaisuuksia
Yrityksen visuaalisen ilmeen avulla voit tuoda arvojasi esiin. Voit korostaa tuotteen tai palvelun ominaisuuksia, hyötyjä, joita asiakas niiden avulla saavuttaa. Tähän liittyvät kiinteästi sekä tarina että tunne. Mikä on sinun viestisi? Mihin tulokseen haluat asiakkaasi viedä tuotteesi tai palvelusi avulla? Minkälaisen tunnetilan haluat hänessä nostattaa?
 

Lue seuraavaksi miten voit tuoda näitä asioita esiin visuaalisesti.

Tunteen luonnissa ja tarinan kerronnassa visuaalisesti pääosassa ovat värit, kuvat ja fontit.

Laita hyvä kiertämään

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Uutta blogissa
Hae sisällöstä
Eväitä verkossa menestymiseen
Tervehdys!
freelancer tampere

Olen Nurmisen Minna, graafikko, kouluttaja ja yrittäjä Tampereelta. Blogissani autan verkossa toimivia yrittäjiä ja bloggareita erottumaan kilpailusta edukseen, jäämään mieleen, näyttämään ammattimaiselta, uskottavalta ja luotettavalta.

Haluatko lisää
samanlaista?

Liity Pikselin supersankarien joukkoon!

Tämän saat:

  • taklaat kilpailijoista erottumisen haasteet
  • otat niskalenkin verkkonäkyvyydestä
  • kehität brändistäsi supervoiman, joka houkuttaa luoksesi ihanneasiakkaitasi
  • tuunaat kotisivusi ja verkkokauppasi sankarilliseen kuosiin


Supersankarit saavat käytännön vinkkejä mm. somekanavissa toimintaan, kotisivujen ja verkkokauppojen näkyvyyteen ja visuaalisen brändin rakentamiseen.

Vetovoimaisen Brändin ABC antaa sinulle lentävän lähdön yrityksesi brändin suunnitteluun: kilpailijoista erottumiseen, verkossa mieleen jäämiseen ja oman viestisi tehokkaaseen viestimiseen.

Tilaat sen yhdellä napin painalluksella alta:

© Suunnittelupajapikseli.fi 2020